♡ Kawaii World ♡

Alla inlägg under november 2013

Av Miku ♡ Wei ♡ - 29 november 2013 18:28

Jag vet att jag är VÄLDIGT julfixerad...

Men jag ÄLSKAR julen!



Jag tycker att den är så speciell!
Det blir mörkt ute, snöar, tänd brasa och massa annat!

Jaa!


Men idag har det varit en ganska bra dag!

Först vaknade jag (inte så konstigt va?),

och gick upp och åt lite frukost...


Sen tog jag på mig ytterkläderna.

Men precis då knackade det på dörren.

Jag öppnade och där stod två klasskompisar!

Inga jag brukar leka med.

En av dem har till och med sagt att jag är tråkigast i klassen?


Dem sa att jag skulle komma för dem skulle gå så många som möjligt.

Dem hade gjort det igår också, men då hade dem bara varit typ 9 stycken.

När jag kom ner till korsningen (jag bor på en backe) stod

säkert 10 stycken där.


Min bästis kom nerifrån backen.

Tillslut när alla kommit var vi över halvklass!

Typ alla la ut en bild på sin instagram när vi tog gruppkort!


Sen hade vi elevens val!

Men det var världens JULIGASTE lektion!

Först hade dem gjort en kalender på bilden i tisdags!

(jag va sjuk då! ;(.)

Så då drog fröken en lott och killen som blev dragen fick vända på en kula.

(Hela kalendern var en julgran = Luckorna va typ kulor!)

Då var det en bild bakom som nån ritat.

(VEM???)

Och sen fick killen en CHOKLADTOMTE!!

;(

Han tog nog hem den.


Sen läste läraren julberättelser.

Och sen var det en vanlig tråkig mattelektion! ;((((((

Sen va det svenska och en gammal jättesnäll lärare som tagit pansion kom på besök!

Han är jätteduktig på att berätta historier!

Han berättade hela lektionen!


Sen va de lunch! 

Det blev typ köttbullar å potatis.

Sen musik!

Och sist men inte minst!

SKOLAN SLUTAR!


Men nu har jag julpyntat här hemma och ska nog se på totoro ikväll!

TOTORO!!!!!

Men nu vet jag inte vad jag ska skriva så...

Hejdå!!


//Miku ^^



Av Miku ♡ Wei ♡ - 29 november 2013 08:00

... och lyser frid på jorden!

Hej allihop!

Nu e det ju jul jättesnart!

Snart ska jag till skolan men först tänkte jag skriva ett inlägg!

Jag fattar inte varför blinkiesen hamnar så längt till höger?

Förlåt för det! ;(


I dag kommer det vara halva dan sämst och halva BÄÄÄÄSSST!!!!!

Först e det skola... blöh

Fast den sista lektionen e det MUSIK!

Och det älskar jag!

Vi håller på att fixa lite med en låt.

Jag vet inte riktigt vad den heter men dem flesta känner nog igen den om jag säger:

CUP SONG!

Så jag ska fixa lite med "skådespelet" vi ska ha med.

Några har skrivit om texten och idag ska vi prova att sätta ihop allt.

(tror jag iaf)


Men sen....

Nä jag kommer hem...

Så ska det JULPYNTAS!


Men nu har jag brottom till skolan så hejdå!!

//Miku 



Av Miku ♡ Wei ♡ - 28 november 2013 17:16

^Nu var det dags för en liten frågestund!

Så bomba med frågor så svarar jag när jag fått några stycken!

(Några stycken = ganska många)


Så tipsa gärna andra om att jag har frågestund!!!

Nu måste jag plugga mer!!!


Sayonara!!

//Miku


P.S Bomba frågorna i kommentaren! D.S



Av Miku ♡ Wei ♡ - 28 november 2013 16:48

 

Heeeiiii! =^.^=

Det finns en ak jag är säker på!

Eller nej, det finns fler men en sak också!

Typ... 

Vad konstigt deblev nu!?

Jaja, jag längtar skit mycket till jul!!!!!!!

Fast den är ju här hos mig typ i övermorn!!!!! wiiiiiihiii!!!!

På lördag ska min familj nämligen julbaka med en annan familj!!

Och jag har bestämt att vi SKA "baka" knäck!!

Men vi kommer baka minst 5 olika grejer!


JA, men det skriver jag mer om på lördag!

Jag har ju vart sjuk men nu e ja FRISK!!!!   

Så då åkte jag å mamma till frölunda torg å köpte vinterjacka!

Den är svart...   

FAST INTE BARA!   

Det är typ en stor blomma som täcker halva jackan!

(ja, jag gillar att överdriva)

Men insidan är SKITSNYGG!

(Ursäkta språket...)

Det är typ en rosaorangerödgul solnedgång!!!!!

Varför kunde ni inte ha insidan utåt desigual?!

(den är köpt där) DESIGUAL!!


Men sen köpte jag 3 små tejprullar för 10 kr och ett litet juligt hus som lyser!

för 40...

PÅ TIGER!!! 

(Eller om de heter typ "TGR"?)

Sen va mamma i skolan å hämtade mina böcker! ;(

Så nu ska jag plugga hela kvällen! 

Buuuuhuhuhuhuuuuu!!!!!!!   


Jag måste sluta nu! 

Haiidaaa....


//Miku

Av Miku ♡ Wei ♡ - 27 november 2013 21:43

Sjuk, sjuk och ännu mer sjuk.

I måndags kände jag mig hängig i slutet på dan å gick hem. 

De e ju lite sönt å slippa skolan, men jag kommer ligga efter.

Denna veckan (alltså v. 48) började vi jobba med religion.

Jag tycker faktiskt de ska bli SKITTRÅKIGT!  

Iaf när jag går på min skola...

Vi typ läser högt 10 sidor ur en göörtrist bok, sen får vi ett papper med frågor.

Och då, då ska vi sätta oss och skriva av alla dessa dumma frågor.

Och sen svara på  dem! De värsta är att vi ska ha prov på allt efter jul!   

Kan inte det bara säga >VIPSS!!< så har hela terminen gått??


Jaja... 

Jag får väll jobba hemma. Blööööh!

Men idag har jag inte gjort så mycket som sagt...

JO! startat bloggen! Weeeiiiiiii!!!   


Men skriv gärna frågor, och kommentarer m.m

Jag har legat i sängen å tittat på sailor moon typ hela dan annars...

Men jaa....


Sayonara!   

// Miku

 
Av Miku ♡ Wei ♡ - 27 november 2013 19:55

Kon'nichiwa!

Jag är en tjej på ¨ år som ÄLSKAR japan!

Sen har jag ju MÅÅNGA andra intressen oxå...


Här är en liten SKITBRA låt!

Ja!!

Jag kommer inte lägga ut så mycket bilder på mig själv... får inte..

Eller inte på mitt ansikte iaf, jag kan lägga ut lite outfits!


Men jag har INSTAGRAM.!

@pikachubat

följ mig GÄÄÄÄÄÄÄRRRRRNNNNAAAAAA där! 

Jag har NÄÄÄÄÄSSSTAAAANNNNN 100 följare!


Här e en bra blogg som jag ska kika in på nuuuu...

www.emirichan.bloggplatsen.se

soooo.....


Jag känner att jag gör mycket såhär:

... 

efter meningar.

Och såhär:

ja men... DSXJHCBEDHJB.

TYP.......


Sayonara!!!!

(förlåt, om ja stava fel.)

//Miku


Tidigare månad - Senare månad

Sök här!! ^_^

Lite om meej... >.

Har du nån fråga?? ^^

3 besvarade frågor

Kategorier -.-

RÖSTA!! +.+

Vilken stil har du? =^.^=
 Fairy Kei
 Lolita
 Visual kei
 Rock
 Fjortiz
 Emo
 Vet inte :/
 Hime Gyaru
 Indie
 Ganguro
 Rock
 Visual Rock
 Jag byter ibland?

Kalender =^.^=

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2013 >>>

=^.^=

 

 

 

 

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Weeeeiiii (=^.^=)

Weii ^^

...

...


Ovido - Quiz & Flashcards